Meisjes U15 Vlaams kampioen

29-08-2017

Ellen en Sara Franssens en Kaat Bongaers hebben zich zonet gekroond tot Vlaams kampioen bij de Meisjes U15. Een ongelooflijk mooie prestatie. Een dikke dikke proficiat meisjes.

Vandaag is een hoogdag voor onze club geworden. De meisjes U15 speelden hun finale van Vlaanderen tegen T.C. Brughia. Als eerste mocht Kaat haar wedstrijd spelen en het werd spannend, heeeeel spannend. Na nipt verlies in de eerste set (4/6) werd de tweede set een thriller van formaat. Na bijna heel de set op achtervolgen te zijn aangewezen, stond Kaat bij 4/5 met de rug tegen de muur. Kaat bleef knokken, werkte een aantal matchballen weg en won uiteindelijk de set in een tie-break. Dit was het kantelput. In de derde set begon de vermoeidheid en/of hitte de tegenstandster parten te spelen, daar waar Kaat nog fris over het terrein huppelde. De derde set won Kaat dan ook overtuigend met 6/2. T.C. Basveld 1 wedstrijd verwijdert van de titel.

Net als in de halve finale mocht Sara de tweede enkel voor haar rekening nemen. Sara startte aan de wedstrijd zoals Kaat haar wedstrijd eindigde. In een mum van tijd stoomde Sara door naar 5/1. Het werd toch nog even spannend toen de tegenstandster terugkwam tot 5/4, maar uiteindelijk won Sara de set met 6/4. Dit zou de laatste stuiptrekking blijken te zijn van T.C. Brughia want in de tweede set overklaste Sara haar tegenstandster en werd het 6/1 en dat betekende MEISJES U15 T.C. BASVELD VLAAMS KAMPIOEN.

Nogmaals een dikke proficiat aan Ellen, Kaat, Sara, ouders, coaches en iedereen die heeft bijgedragen tot dit titel.