Jeugdlid test positief op virus

Erik De Gruyter 10-03-2020

Zoals bekend heeft het Corona virus ook Zonhoven bereikt.

Gisteren kregen wij het bericht dat in onze club bij een jeugdig lid een besmetting werd vastgesteld. Het meisje vertoefde tijdens het Krokusverlof op skireis in Noord-Italië.

Afgelopen woensdag kreeg ze tennisles op TC Basveld. De dagen nadien vertoonde ze bepaalde ziektesymptomen. Haar ouders namen daarop contact op met de bevoegde medische instanties. Daarop volgde via het Agentschap Zorg en Gezondheid een contactonderzoek. Zondag kreeg de familie te horen dat er een positieve test werd afgenomen.

TC Basveld werd door de familie per direct verwittigd. Onze club heeft meteen de ouders van de andere kinderen, die tijdens de les van afgelopen woensdag in contact kwamen, op de hoogte gebracht van de situatie.

TC Basveld deelt uiteraard eenieders bezorgdheid door dit spijtige voorval, maar wenst erop te wijzen dat paniek in deze een slechte leidraad vormt.

Alle geplande tennislessen van deze week krijgen hun normaal verloop. De club vraagt alleen dat iedereen de nodige hygiënische regels respecteert.

Zelf zal TC Basveld er zorg voor dragen dat alle installaties constant aan een grondige screening worden onderworpen.