Inschrijving Interclub Tennis voor 31 januari

Interclub is een vorm van competitietennis waarbij ploegen van 2 clubs het tegen elkaar opnemen.  Iedereen speelt in een aangepaste afdeling. Door de gezellig­heid die met de ontmoetingen gepaard gaat, is de formule zeer populair.

NIEUW: naast de bestaande format “4 enkels en 2 dubbels” bieden we voortaan ook een volwaardige dubbelformat (4 dubbelwedstrijden) aan in het voorjaar en dit in 2 leeftijdscategorieën (+18 en +40). In de format “4 enkels en 2 dubbels” zijn er, naast de Open categorieën Heren en Dames, ook 2 leeftijdscategorieën: Heren 35 en Heren 50, Dames 25 en Dames 40.
De competitie start na de paasvakantie in april met de poulefase, gevolgd door een eindronde per regio. In september worden de Vlaamse Finals georganiseerd.

Aarzel bijgevolg niet om aan de interclubcompetitie deel te nemen.

INSCHRIJVEN INTERCLUB

• voor 31 januari je inschrijvingsformulier on-line invullen (zie beneden). Slechts 1 reeks per formulier. De reeksen en punten vind je op het inschrijvingsformulier. Laattijdige inschrijvingen kunnen geweigerd worden.
  • nieuwe kapiteins die vragen hebben, mogen altijd contact opnemen met de interclubleider
  • je lidgeld storten voor 31 januari 2024.

INSCHRIJVEN PER PLOEG

• De kapitein contacteert een aantal spelers met voldoende puntental en schrijft de deelnemers gezamenlijk in. Liefst 5 effectieve spelers en 1 reserve.  De kapitein vergewist zich ervan dat iedereen op zijn lijst akkoord is met de inschrijving.
  • Let op de juiste volgorde. Hoogste klassementen eerst.

INDIVIDUEEL INSCHRIJVEN

• Degenen die geen ploeg hebben en wensen deel te nemen, kunnen individueel inschrijven. Er zal dan door de interclub commissie worden getracht een ploeg te vormen. Indien je tijdens de interclub periode (april/mei) niet voldoende beschikbaar bent gelieve je dan in te schrijven als reserve.

AANDACHTSPUNTEN INTERCLUB

• De kapitein is verantwoordelijk voor het tijdig verwittigen van de tegenpartij en het juist invullen van de interclub formulieren.
  • In de interclubcompetitie is het bij de volwassenen volgens de regels van Tennis Vlaanderen NIET MEER verplicht om iets te eten aan te bieden aan de tegenpartij. Wij, als TC Basveld verkiezen om dit wel te doen en goede afspraken te maken met de tegenpartij wie het eten betaalt. Thuisploeg of ieder zijn eigen deel.
  • Voor de interclub worden de ballen gratis geleverd door de club en mogen verdeeld worden onder de spelers
  • Van ieder lid dat zich als effectief inschrijft, wordt verwacht dat hij/zij 95% van de wedstrijden speelt. Afwijkingen moeten bij de inschrijving medegedeeld worden.
  • Indien er door weersomstandigheden indoor gespeeld moet worden is dit gratis (uiteraard is er 1 ploeg van TC Basveld bij die thuis moest spelen).
  • Reglementen interclub 2024
Event Datum/tijd
maandag 15 april 2024 om 19u00
Inschrijvingsformulier