DAMES 35 VERLIEZEN INTERCLUBFINALE NA HEROISCH DUEL

17-09-2017

De Basveld Arena was aardig gevuld voor de finale van het intergewestelijke interclubduel Dames 35. "Supersub" Lore De Raeve - Inne Beckers was gegijzeld door familiale omstandigheden -  en Leen Jacobs, die manlief Tom formeel verbod had opgelegd om de esbattementen ter plaatse te volgen, mochten eraan beginnen tegen de ladies van Wezemaal. Hoe "manhaftig" Lore en Leen zich ook weerden, uiteindelijk moesten ze de eerste twee enkels aan het  Rotselaarse duo laten. Groot was het verschil echter niet : Leen Jacobs ging zelfs heel nipt ten onder met twee keer 5/7 !  TC Basveld, nul-twee in het krijt. Alle ogen waren dus gericht op Liesbeth Van Erum  en Marie Rutten. Onze Black Tigers plooiden zich driedubbel om het tij te doen keren en slaagden ook in hun opzet. Liesbeth klaarde de klus in twee superspannende sets. Marie geraakte aanvankelijk moeilijk onder stoom, moest de eerste set zelfs laten schieten, maar liet nadien haar opponente alle kleuren van het spectrum zien : 2-2 luidde het verdict na de enkels.

De dubbels moesten dus voor uitsluitsel zorgen. Kleine kanttekening: TC Basveld diende beide dubbels te winnen om de nationale titel binnen te halen. Marianne  en Leen Jacobs, die dit seizoen als koppel nog niet een één keer in het zand beten, kregen erg veel tegenwind van Wezemaal. Geplaagd door enige vorm van stress en ondanks bijzonder knap verweer, moesten Leen en Marianne finaal het onderspit delven. Inne Beckers en Marie Rutten slaagden er nadien wel in na een tie-break  Basveld het derde punt te bezorgen. Jammer genoeg was dat niet voldoende om de scalp van Wezemaal te veroveren. TC Basveld wenst niettemin onze Dames 35 te feliciteren met het bijzonder knap parcours dat ze aflegden.

DIKKE DIKKE PROFICIAT !!!!!