DAMES 35 spelen zondag 1/2 finale intergewestelijke interclub tegen Kasterlee

04-09-2017

Vele Basvelders waren gisterennamiddag getuige van een episch duel in de kwartfinale van de intergewestelijke eindronde. Onze Dames 35 namen het op tegen TC Plainchamp, een ambitieus team uit La Louviere. De Waalse dames stonden erop dat er gestart werd met "slechts" twee enkelspelen. Leen Jacobs en Inne Beckers ( een beetje stressy ?) hadden het niet onder de markt met de behoudende aanpak van TC Plainchamp. Dat resulteerde uiteindelijk in spijtig verlies voor Leen(4-6, 1-6) en 4-6, 3-6 voor kapitein Inne. De opdracht voor Marie Rutten en Liesbeth Van Erum was zonneklaar : de dames van Plaincamp van de mat vegen. Obama-gewijs (" We did it") lieten Marie en Liesbeth de concurrentie alle kleuren van het mooie Zonhovense spectrum zien. Of wat dacht je van droge 6/0, 6/1(Marie) en 6/0, 6/1(Liesbeth) cijfers ! Toch moesten de dubbels voor het ultieme verdict zorgen : Marie-Inne en Marianne-Leen maakten er net geen Brugse Metten van. Op amper één uur tijd was de klus geklaard : onze Dames 35 voor het eerst naar de halve finales van de intergewestelijke interclub. Een grandioze prestatie, die ieders bewondering geniet !

Onze dames mogen aanstaande ZONDAG in de eigen Basveld Arena al opnieuw aan de bak. Tegenstander is TC Kasterlee, een gereputeerde tegenstander, zeker weten. Onze Black Lions beginnen eraan om 13 uur. Bij deze een warme oproep om de Basveld-dames met de nodige toeters en bellen te ondersteunen. We rekenen erop dat Kasterlee zondagavond echt wordt omgedoopt tot de Stille Kempen... Of om het met een verschrikkelijk cliché te zeggen : ALLE SUPPORTERS OP POST!!!!!!!!!!!