COVID 19 UPDATE: Herstart van de wintertraining voor kinderen tot 12 jaar

Erik De Gruyter 14-11-2020

Na goedkeuring van de gemeente Zonhoven, mogen onze jongste spelertjes opnieuw starten met het afwerken van hun tennislessen. Uiteraard is TC Basveld verheugd dat de allerjongsten alvast terug aan de slag kunnen.

Vanaf maandag 16 november worden de wintertrainingen hervat voor de groepen

WIT/BLAUW/ROOD/ORANJE/GROEN

De trainingen zullen plaatsvinden op dezelfde uren als voorzien in de initiële planning.

Omwille van diversiteit in geboortejaren worden alle Maxi-trainingen met twee of meerdere spelers tijdelijk on hold gezet.

Conditietrainingen blijven eveneens tijdelijk opgeschort.

Dat onze allerjongsten opnieuw lessen kunnen volgen, is verbonden aan de nodige regels en voorwaarden.

Alles staat keurig uitgelegd in het Algemeen Protocol Sport en Corona en ook op Sport Vlaanderen.

Het zijn erg veel regels en aandachtspunten. Hoofdzaak is dat iedereen zijn gezond verstand gebruikt en rekening houdt met elkaar.

Hieronder de belangrijkste extra maatregelen om de leswerking te kunnen opstarten. De club vraagt met de grootste aandrang deze strikt na te leven. Zowel de gemeente Zonhoven als TC Basveld zal hierop toezien.

Tijdens het sporten :

• Alleen sportende kinderen (geboortejaar 2008 of jonger) en hun lesgever mogen aanwezig zijn de tennishal.
  • Naar gelang het aantal spelertjes in een lesgroep kunnen deze opgesplitst worden in kleinere groepjes.
  • Géén toeschouwers of (groot)ouders toegelaten in tennishal, ook NIET IN DE INKOMHAL.

Brengen en halen:

• Kinderen worden buiten (= in open lucht) afgezet.
  • Toegang tot de hal via de voordeur op het terras; gelieve zeker op tijd te komen zodat de trainers tijdig aan hun les kunnen beginnen.
  • Een verantwoordelijke van de club laat de kinderen binnen en op het einde van de training opnieuw buiten.
  • De uitgang wordt gewijzigd naar de nooddeur van terrein 1 achter de Bashap. Daar zullen ook nadarhekken opgesteld worden. Mogen we jullie te allen tijde achter de hekken te blijven zodat de doorgang steeds vrij blijft.
  • Mondmaskerplicht geldt bij het brengen en afhalen van de kinderen, zowel voor de (groot)ouders als voor de sportclubverantwoordelijken.

Varia:

• Indien je kind een risicocontact gehad heeft of 2 of meerdere gekende symptomen vertoont, kan je kind NIET naar de tennisles komen.
  • Vrij spelen op de indoor terreinen blijft ook voor onze -12 jarigen verboden.
  • Tot nader bericht geen nieuwe flex-kaarten.

Uiteraard houden we jullie op de hoogte van zodra we meer nieuws hebben in verband met de overige lessen (+ 12 jarigen).

Padel:

Van de gemeente kregen we de goedkeuring om padel te gaan spelen. De twee padelterreinen worden kortelings opgeleverd. Verdere info over het padelgebeuren volgt in de loop van de komende dagen.

Tot binnenkort en keep it safe !!!

Het TC Basveldbestuur