Wie wordt de Leeuw van T.C. Basveld 2018?

20-09-2018

Wie wordt de opvolger van Amber & Marjolie en mag zich 1 jaar lang 'Leeuw van T.C. Basveld noemen'.

De 'Leeuw van T.C. Basveld'  is een speler of een groep van spelers die een voorbeeld is/zijn voor onze club en/of onze club op een waardige manier vertegenwoordigen. Dit kan gaan om geleverde prestaties op het terrein, maar ook om een verwezelijking off court (bv. sfeermaker binnen een groep, fair play, inzet voor bepaalde activiteiten, ...). Er zijn heel wat nominaties binnengekomen. Na overleg binnen het trainersteam zijn we tot volgende shortlist gekomen van 4 genomineerden (zie beneden).

Stemmen voor de 'Leeuw van T.C. Basveld' kan hier. De stemming wordt afgesloten op vrijdag 21 september om 23u 59. Samen met de keuze van de trainers en bestuur leidt dit uiteindelijk tot één of meerdere winnaars. De laureaat wordt bekendgemaakt tijdens de uitreiking van de clubkampioenen komende zondag.

Bronte Nysen & Julie Franssens

Bronte en Julie zijn twee stille, maar uiterst belangrijke krachten binnen het trainersteam. Zij staan steeds paraat om te helpen, zijn zeer behulpzaam voor de jongere trainers, …. Tijdens hun eigen wedstrijden zijn ze een toonbeeld voor de jongeren: sportief, er altijd voor gaan en veel plezier hebben tijdens de wedstrijd. Binnen het trainersteam zien we bij beiden de wil om bij te leren en we zien hen dan ook jaar na jaar groeien als trainer. Kortom, Bronte en Julie zijn een grote meerwaarde binnen het trainersteam.

Ode Bosmans

Ode speelt al jaren veel tornooien, interclub en clubkampioenschap. Haar wilskracht en doorzettingsvermogen werden dit jaar beloond, want afgelopen zomer behaalde Ode haar eerste tornooi-overwinning. Ode is dan ook het perfecte voorbeeld dat een recreatieve speler kan doorgroeien tot een competitiespeler dankzij de juiste inzet en gedrevenheid, en dit zowel op training als tijdens de wedstrijd.

Lio Ramaekers

Al vanaf jonge leeftijd is Lio gepassioneerd door het tennis spelletje. Op haar jonge leeftijd laat ze zien over een geweldige winnaarsmentaliteit te beschikken. Dit samen, met het feit dat ze er op training vol voor gaat, heeft ook dit jaar voor schitterende prestaties heeft gezorgd. Zij behaalde maar liefst 5 tornooi-overwinningen, waarvan ééntje in de hoogte reeks van de Ehtias Tour. Net als vorig jaar werd zij uitgenodigd om deel te nemen aan de eindronde van de Ethias-Tour U09, waar enkel de beste 8 speelsters van Vlaanderen aan mogen deelnemen. Ook naast het tennisterrein is Lio vaak op de club te vinden en amuseert ze zich ten volle.

Briek Bussé & Lukas Freson & Toon Marechal

In het voorjaar storten Briek, Lukas en Toon zich in hun interclub-avontuur. Een echt avontuur, want zij kenden elkaar nog niet. De poulefase werd overleefd en de 3 jongens werden meer en meer een echte vriendengroep. De tegenstanders mochten dit ervaren, want in de eindronde werden zij 1 voor 1 met een nederlaag naar huis gestuurd. Als apotheose mochten Briek, Lukas en Toon aantreden in de Limburgse finale tegen het grote Tennisdel. Op voorhand werd een overwinning niet als haarbaar geacht, maar alle drie weerden ze zich als echte krijgers. De titel werd dan wel niet behaald, het afgelegde parcours blijft voor hen en de club een onvergetelijke herinnering.