TC Basveld schort alle tennisactiviteiten op

Erik De Gruyter 29-10-2020

Gisteren gaven we nog aan dat onze jongste leden (-12 jarigen) indoor lessen konden blijven volgen. Een etmaal later is deze informatie achterhaald. Vandaag hebben de overheidsdiensten uitgepakt met een aantal nieuwe maatregelen voor tennis en padel.

Voor alle leeftijden wordt indoor tennis verboden zowel voor enkel als dubbelspel. Dat betekent dus voor TC Basveld dat onze  beide hallen vanaf nu tot nader order gesloten zijn.

Voor de jeugd tot 13 jaar (geboortejaar 2008 en later) is outdoor zowel enkel als dubbel toegelaten. Voor volwassenen en 13+ jeugd zijn outdoor enkels mogelijk, dubbels zijn verboden.

Maar op dit ogenblik zijn onze buitenterreinen reeds winterklaar gemaakt. Dit wil zeggen dat de netten werden afgenomen en de  sproeiinstallaties in lockdown gegaan zijn. De buitenterreinen opnieuw speelklaar maken was een optie. Maar aangezien dit veel tijd kost én het risico bovendien groot is dat de terreinen zware averij oplopen, noopte dat de club ertoe om de buiteninstallaties de volgende weken niet meer in gebruik te nemen.  Met andere woorden, niemand kan de volgende weken zowel indoor als outdoor nog tennissen !!!

Voor de duidelijkheid: ook voor de -12 jarigen houdt dit in dat de er buiten geen tennislessen meer zullen gegeven worden.

Het zijn voor iedereen harde noten om kraken, maar in het licht van de huidige alarmerende situatie in verband met Covid 19, brengt TC Basveld alle begrip op voor deze maatregelen.

Meer dan waarschijnlijk volgen er de volgende uren nog meer restricties vanwege de overheid. We wensen onze leden  de volgende weken veel moed en doorzettingsvermogen om deze crisis het hoofd te bieden.

Houd jullie haaks en gezond, maar respecteer vooral alle veiligheidsmaatregelen. Alleen op die manier zal er straks opnieuw licht schijnen aan het eind van de tunnel !