TC Basveld klaar voor heropening van buitenterreinen

Erik De Gruyter 01-05-2020

Nog drie keer slapen en dan is het zover : eindelijk zullen we onze geliefde sport opnieuw kunnen beoefenen. De manier waarop er kan getennist worden, is gekoppeld aan een aantal welomlijnde regels.

Er zal voorlopig alleen enkel kunnen gespeeld worden en lessen gaan alleen door met 1 trainer en 2 spelers.

Vooraf reserveren is verplicht zoniet mag men het terrein niet betreden. Tennis Vlaanderen adviseerde om ook terreinen vrij te houden, maar onze club kan daar moeilijk op ingaan omwille van haar uitgebreid ledenbestand. Alle acht terreinen en het miniterrein zullen dus constant ter beschikking staan. Voor het spelen geldt er slechts één restrictie : om 22 uur zal het licht  gedoofd worden door een clubverantwoordelijke.

Belangrijk om weten is dat de toiletten op de club niet toegankelijk zijn. De sproeiinstallaties mogen niet bediend worden en de vuilbakken kunnen ook niet gebruikt worden. Op de banken mag er slechts 1 persoon plaats nemen.

Voor het tennissen zelf gelden volgende spelregels : elke speler speelt alleen met zijn eigen gemarkeerde ballen. De ballen van de tegenpartij raak je NOOIT aan, maar speel je met de voet terug of schep je op met het racket. Bij de kantwissels begeeft men zich naar de tegengestelde zijden van het net en draai je met de klok mee. Respecteer ook het algemene principe van Play Safe en Go. Kom slechts even voor de reservering naar de club en begeef je na afloop snel terug naar je kot.

En dan komen we bij het allerbelangrijkste : de hygiëneregels.

Was voor het spelen je handen en doe dit ook onmiddellijk na het vegen van de terreinen. Er hangen op de terreinen busjes desinfecterende spray. Maak daar gebruik van, maar neem ze aub niet mee naar huis. De club adviseert dat leden bijkomend hun eigen gels en handschoenen meebrengen.

Vandaag werd op de club alles in gereedheid gebracht om er maandag met volle kracht en op een veilige manier tegenaan te gaan.

De club is er zich ter dege van bewust dat de opgelegde Play Safe and Go regels erg veel discipline van onze leden vergen, maar dat maakt nu eenmaal deel uit van onze nieuwe leefwereld. There is no way to return!

Aan iedereen het verzoek om alle regels strikt toe te passen. Zij die het wagen om toch naast het potje te plassen, mogen ten allen tijde tot de orde geroepen door hun medespelers.

Tot slot geven we nog mee dat de sportieve cel tijdens het weekend nog een nieuwsflash zal uitbrengen in verband met de modaliteiten omtrent het lesgeven.

Het clubbestuur wenst alle leden alvast heel veel tennisplezier toe, maar houd het altijd en overal veilig.