Padelterreinen blijven voorlopig gesloten

Erik De Gruyter 10-02-2021

Zoals iedereen weet nam de club afgelopen zondag de beslissing om de padelterreinen met directe ingang te sluiten. De honger om erin te vliegen is bij vele leden nochtans groot. Daarom gingen onze infra mensen even hun licht opsteken bij de leverancier.

Na overleg  over het spelen bij deze winterse weersomstandigheden, werd het volgende meegegeven: los van mogelijke ongevallen en kwetsuren, wordt ten stelligste afgeraden om te spelen zolang de terreinen niet ijsvrij zijn.

De terreinbekleding betreft namelijk een kunststof mat, waarvan de haartjes meer sprokkig – lees kwetsbaarder - worden bij deze diepvriestemperaturen. Door het belopen van de mat breken deze haartjes af, waardoor de mat beschadigd raakt.

TC Basveld zal de wijze raad van Yopadel uiteraard niet in de wind slaan. De padelterreinen zullen dus tot nader order gesloten blijven.

Zodra deze ijsdagen achter de rug zijn en de weersomstandigheden het toelaten zullen wij per direct communiceren wanneer er opnieuw kan gepadeld worden.

Wij vragen begrip voor de uitzonderlijke situatie en rekenen erop dat alle leden deze padel lockdown zullen respecteren.