2019

Wat een fantastisch jaar hebben we weer achter de rug. 2018 gaat de geschiedenis in als één van de topjaren in de clubgeschiedenis van T.C. Basveld. Naast het absolute record qua aantal leden, was 2018 vooral op sportief vlak een geweldig succes.

Het jaar begon reeds uitstekend in de wintermaanden met enkele knappe prestaties van onze jeugdspelers, meerdere finaleplaatsen en zelfs enkele tornooizeges.

De interclubcompetitie was voor T.C. Basveld een ongezien succes. Meer dan de helft van de jeugdploegen haalden de eindronde, het ultieme bewijs dat er in de breedte fantastisch werk wordt geleverd door het trainersteam. Voor het tweede jaar op rij waren 2 jeugdteams present in het finaleweekend. Helaas moesten zowel de jongens U9 (Toon, Briek en Lukas) als de meisjes U11 (Amber & Marjolie) het onderspit delven.

Naar jaarlijkse traditie werd de Dames 35-ploeg Limburg kampioen en dit reeds voor het vierde jaar op rij. Maar na het nipte verlies van de Belgische finale in 2017 waren de dames maar uit op één ding: de Nationale Titel. En zo geschiedde eind september in het verre Duinbergen. Een fanstastische prestatie van Inne, Leen, Moniek, Marianne, Marie en Liesbeth.

Finalisten Limburg Meisjes U11 en Jongens U09

In de zomermaanden werden door onze jeugdspelers mooie prestaties geleverd : liefst 18 spelers haalden 1 of meer finales.

De strafste prestaties werden geleverd door Amber Geypens, die van de 6 tornooien waaraan ze deelnam winnend kon afsluiten en Lio Ramaekers die voor het tweede jaar op rij de Masters van de Ethias Tour haalde.

De recreatieve spelers konden zich uitleven in verschillende kampen en stages, waarbij vooral de succesvolle themakampen in het oog sprongen. Daarnaast waren er voor iedere doelgroep heel wat nevenactiviteiten, die stuk voor stuk op erg veel respons konden rekenen.

In het najaar kregen we de heuglijke boodschap van Tennis Vlaanderen dat T.C. Basveld ook in 2019 het label ‘Jeugdvriendelijke Tennisclub’ en het label ‘Erkende Tennisschool’ mag uitdragen.

Bovendien staat onze jeugdwerking opnieuw in de top 10 (plaats 9) in de ranking van meest jeugdvriendelijke clubs in Vlaanderen en dit reeds voor de 3e keer in de laatste 5 jaar. We kunnen dan ook gerust stellen dat de jeugdwerking van T.C. Basveld tot de absolute top in Vlaanderen behoort.

DIKKE, DIKKE PROFICIAT VOOR IEDEREEN die bijgedragen heeft aan dit schitterend resultaat!!!!!

Nog beter doen is moeilijk maar toch gaan we met zijn allen de uitdaging aan. Ook voor 2019 hebben het trainersteam en het clubbestuur ernaar gestreefd om een programma samen te stellen waar iedereen zijn gading in kan vinden, van de allerkleinsten tot de volwassenen. Zoals elk jaar proberen we voor enkele primeurs te gaan en zo staan er in 2019 enkele nieuwe activiteiten op de agenda.

Wij hopen dan ook dat 2019 voor jullie een nog beter, leuker én succesvoller jaar mag worden op T.C. Basveld.

In deze folder wordt, naast een korte beschrijving van alle activiteiten, een samenvatting gegeven van het Kidstennisconcept. Verder vinden jullie terug hoe en wanneer men kan inschrijven en betalen voor de activiteiten.

In het midden van de folder vinden jullie de handige overzichtskalender terug, die thuis een absolute must aan het prikbord moet worden!

Veel leesplezier en we hopen dat jullie massaal inschrijven op onze talrijke activiteiten.