Financiële compensatie winterabonnement en trainingen

Erik De Gruyter 12-01-2021

Zonder een greintje spijt hebben we een goeie week geleden het vermaledijd 2020 uitgewuifd.  Hopelijk kunnen we dit jaar op een min of meer normale manier onze geliefkoosde sport beoefenen.

Zoals eerder gemeld zal TC Basveld een compensatiemaatstaf/solidariteitsbijdrage geven/vragen voor het missen van een aantal speelbeurten in de hal. Deze werd bepaald op een schaal van 85 – 15 %. Waarom deze solidariteitsbijdrage, horen we onze leden luidop vragen?  Heel simpel: TC Basveld heeft het voorbije jaar een aantal inkomsten moeten derven, maar de vaste kosten bleven uiteraard gewoon doorlopen.

Lidgelden

• Er zullen geen kortingen gegeven worden voor het seizoen 2021, ook voor dit jaar zullen er geen terugbetalingen gebeuren op betaalde lidgelden.

Winterabonnementen: compensatie en solidariteitsbijdrage

• Gedane betaling voor het winterseizoen 2020-2021 worden “doorgeschoven”  naar volgend winterseizoen.
  • Conform een kleine  interne berekening kan eenvoudig gesteld worden: “Heb je 1 maand of 2 maanden kunnen spelen dit winterseizoen dan betaal je voor het winterseizoen 2021-2022 respectievelijk voor 1 of 2 maand abonnementsgeld.”
  • Concreet betekent de “solidariteitsbijdrage” van 15% dat voor elke maand die men voor volgend winterseizoen dient te betalen er een toeslag van 15% per maand dient te gebeuren.
    • Voorbeeld: abonnement van 360€ > 60€/maand > toeslag van 9€ te betalen per gespeelde maand.
    • Voorbeeld: abonnement van 220€ > 36,7€/maand > toeslag van 5,5€ te betalen per gespeelde maand.

Jeugdtrainingen

•  A rato van het aantal gemiste lessen ten opzichte van het betaalde lesgeld zal er een korting gegeven worden op  toekomstige lesbeurten. Uiteraard zal hiervoor per jeugdlid een aparte berekening worden gemaakt.

Volwassenen training

• A rato van het aantal gemiste lessen ten opzichte van het betaald lesgeld zal er  een voucher ter beschikking gesteld worden. Deze voucher kan ook gebruikt worden als “ betaalmiddel” van andere activiteiten (lessen jeugd, volwassenen, tenniskampen,..)

Reserveringen padel: 4 namen

• Met grote voldoening hebben wij mogen vaststellen dat de twee padelterreinen de afgelopen weken massaal werden ingewijd.
  • De teller van het aantal padellende leden is reeds opgelopen tot 98. Ter info: voor het eerste jaar had de club een inschatting gemaakt van 70 leden, die zich voor padel zouden smijten.

In verband met de reservaties hebben we één niet vrijblijvende vraag: gelieve bij reservatie van een padelterrein ALTIJD VIER NAMEN op te geven (voor een dubbel wedstrijd). Voor de reserveringen van zondag 17/1 werden bijna alle reserveringen gemaakt met vermelding van 2 personen. Naar onze bescheiden mening wordt er nochtans weinig enkel gespeeld door onze padellers...