Dubbeltennis verboden

Erik De Gruyter 25-05-2020

Sinds vorige week hadden we als club terug uitzicht om te dubbelen. Door de enigszins dubbele communicatie vanuit Tennis Vlaanderen leidde dat tot diverse interpretaties. TC Basveld heeft onmiddellijk aangegeven dat als men zich aan dubbels waagde, dit volledig op eigen risico was. De afgelopen week konden wij vaststellen dat er op diverse tijdstippen aardig gedubbeld werd.

Deze namiddag ontving de club echter een mail van het gemeentebestuur dat na het advies met het arrondissementscommissariaat,  annex de provincie voor noodplanning in verband met de maatregelen naar aanleiding van Covid-19 het volgende advies werd uitgebracht :

Strikt genomen kan dubbelen niet voor tennisport. Trainingen en lessen met maximum 20 personen gaat over reguliere trainingen en lessen. De interpretatie van TV is volgens het communique een ruime en creatieve interpretatie van de FAQ en MB. Op basis hiervan dienen we u mede te delen van dubbeltennis tot wijziging van de maatregelen NIET toegelaten is.

TC Basveld heeft nota genomen van dit advies van de gemeente en provincie. Wij vragen onze leden deze nieuw uitgebrachte maatregelen strikt te willen opvolgen. Dubbelen is dus not done. De club wijst alle verantwoordelijkheid af bij leden, die dit advies toch nog aan de spreekwoordelijke laars menen te mogen lappen.

Als het een troost mag zijn voor onze dubbelaars : de verwachting is dat op relatief korte termijn alles zich zal normaliseren en Basveld straks een fijn clubleven in de aanbieding zal hebben met inbegrip van een clubhuis waar er zal kunnen genipt worden aan een zalig wijntje of een frisse pint.

Nog even doorbijten clubleden, alles komt goed !!!