Alle tennislessen één week geschrapt

Erik De Gruyter 26-03-2021

Beste ouders,

Net als overal worden we momenteel zowel in onze gemeente als zelfs in onze eigen sportclub geconfronteerd met een COVID-virus dat verder haar tentakels uitspreidt.

Gezien :

• én de quarantaine van een Zonhovense school waar vele van onze spelertjes schoollopen,
  • én diverse ondervragingen vanuit het contact-tracing team met betrekking tot onze club in de afgelopen dagen,
  • én het gegeven dat de lessen organisatorisch niet eenvoudigweg allemaal naar buiten verplaatst kunnen worden,
  • én de veelvuldige wisselende contacten die velen van onze trainers hebben,
  • én tevens de bezorgdheid bij verschillende trainers zelf,
  • én we als club de paaskampjes en -stages willen vrijwaren,

hebben we als sportieve commissie besloten om voor de veiligheid van zowel onze spelertjes als onze trainers een afkoelingsweek, net als voor de scholen, in te lassen en dus alle tennislessen vanaf zaterdag 27/3 tot en met zondag 4 april te schrappen.

We vragen begrip voor deze maatregel die we last minute beslissen en nemen als sportclub hiermee onze medeverantwoordelijkheid om de druk op het zorgsysteem te verminderen en de pandemie in te dijken.  Elke dag opnieuw horen we dat de situatie zeer ernstig is.

We hopen dat iedereen zich aan de momenteel geldende maatregelen wil houden en wensen ook als sportieve commissie te adviseren “één hobby” en “minimale contacten” als richtlijn te houden, zodat we hopelijk in alle veiligheid van zowel trainers als jullie kinderen binnen een tiental dagen de paaskampen en -stages kunnen aanvatten.

Voor de gemiste lessen van onze kidstennissertjes zal er een compensatie gebeuren; concrete info hierover volgt in de komende dagen.  Voor de groepen vanaf oranje zullen we trachten de lessen van deze afkoelingsweek in te halen in de weken vanaf 4 april.

Dank voor jullie begrip,

De Sportieve Commissie TC Basveld.