Reeksen clubkampioenschap

15-07-2016

Na afloop van het vorige clubkampioenschap leefde het idee om een aantal aanpassingen te doen aan de reeksen van het clubkampioenschap. Uit de online bevraging kwam vooral naar voor om het aantal reeksen te beperken en de reeksen ‘heren open’ en ‘dames open‘ op te waarderen. Na onderling overleg met een aantal leden is uiteindelijk het volgende uit de bus gekomen:

• Enkelreeksen:
    • Heren Open en Dames Open: in deze reeksen wordt gespeeld in poules. Bij voldoende aantal inschrijvingen stromen de spelers met de hoogste klassementen pas later in in het tornooi.
    • Heren 35 en Dames 35: in deze reeksen wordt gespeeld met een kwalificatietabel en bij voldoende aantal inschrijvingen ook een prekwalificatietabel
  • Dubbelreeksen
    • Dubbel Heren en Dubbel Dames:
      • DH15 en DD15: in deze reeks wordt gespeeld in tabelvorm
      • DH open en DD open: in deze reeksen wordt gespeeld in poules. Bij voldoende aantal inschrijvingen stromen de teams met de hoogste punten pas later in in het tornooi
    • Dubbel gemengd
      • DG15, DG60 en DG open: in deze reeks wordt gespeeld in tabelvorm

Door in een aantal reeksen te opteren voor het poulesysteem speelt elke speler/elk team in die reeksen zeker meer dan 1 wedstrijd. Daarom zal het clubkampioenschap dan ook al een week eerder starten, op zondag 4 september. De bedoeling is dat in de eerste week zo veel mogelijk wedstijden van de poules gespeeld zullen worden.

Inschrijven voor het clubkampioenschap is mogelijk vanaf 7 augustus.

We hopen alvast dat de nieuwe reeksindeling succes zal hebben en dat jullie massaal zullen inschrijven voor het clubkampioenschap.