Johnny Bex verslaat Frederic Ramaekers na heuse marathon

22-09-2017

Om 18 uur sloften Johnny Bex en Frederic Ramaekers op hun gemakje naar de Basveld centre-court voor hun partij in het clubkampioenschap reeks EH 35/1. Niet wetend dat zij op pad waren voor een majestueus duel. De eerste set duurde ruim een uur en werd door Frederic met 3/6 cijfers in de wacht gesleept. Karaktermens Johnny Bex liet het niet aan zijn hart komen en haalde de tweede set naar zich toe(7/5). Beide protagonisten waren toen al ruim twee uur onderweg. De derde set moest de beslissing brengen. Johnny en Frederic gaven elkaar in de bloedstollende beslissende set geen duimbreed toe. Na welgeteld 3 uur en 45 minuten(!) haalde Johnny Bex het uiteindelijk in de tie-break 7/6 ! Wedstrijdleider Marcel Schildermans kon zijn ogen niet geloven. "Nooit meegemaakt zo'n marathonmatch", prevelde Marcel, die nochtans door de wol geverfd is na zoveel clubkampioenschappen.